Sunday 24 July 2011

sungai gangga yang penuh mayat terapung

08palingngerisedunia Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
Sungai Gangga yang letaknya di India ini cukup dikenali. Masyarakat di India yang sebahagian besar adalah penganut Hindu menggunakan sungai untuk perkara yang luar biasa. Ritual pembakaran mayat di kawasan sungai Gangga adalah merupakan kebiasaan bagi penganut Hindu. Setelah dibakar, mayat tersebut di hanyutkan ke dalam sungai yang disucikan oleh mereka. Malah, bukan hanya mayat yang telah dibakar, mayat yang tidak dibakar pun kadang-kala turut dihanyutkan begitu sahaja.
Oleh sebab itu, pemandangan mayat yang terapung menjadi perkara yang biasa bagi pemandangan seharian mereka. Bagi warga tempatan yang mahu bersantai di sungai tersebut juga harus bersedia melihat pamandangan mayat-mayat yang terapung.
Sungguh aneh dan sekaligus juga mengerikan. Mungkin juga kalau ada yang membunuh, mayatnya terus dibuang ke sungai ini dan perkara tersebut tidak akan di ketahui sampai bila-bila. Menjadi persoalan juga adakah harga rumah dijual atau tanah dijual di kawasan ini masih sesuai? Adakah ada penduduk yang berani tinggal di sana?
01kehidupansunggaigangga Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
03adajugayangsiapbakar Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
05nyucidiantaramayat Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
07isiperutkeluar Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
 Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung
 Sungai Gangga Di Penuhi Dengan Mayat Terapung

No comments:

Post a Comment