Tuesday 26 July 2011

mandi bersama telanjang bulat dipantai untuk pecahkan rekod dunia

pecah rekod bogel 300x165 Pecah Rekod Dunia telanjang bulat di pantai
WALES – berhasil dipecahkan di Wales. Kira-kira 400 orang berlari telanjang dari pantai hingga ke laut baru baru ini.
Warga dari seluruh penjuru Wales melepas bajunya dan turut serta dalam pemecahan rekod ini di Pantai Rhossoli, Gower. Menjelang pukul 08.00 pagi waktu setempat, mereka langsung menceburkan diri dalam air yang dingin.
Mereka yang awalnya senang dengan usaha pemecahan rekod, berubah merasa kedinginan ketika memasuki air yang dingin. Namun tetap mereka senang turut serta dalam rekod unik ini.
“Senang dan lega ketika tanpa mengenakan apapun dan langsur menyeburkan diri ke dalam laut, meskipun jauh lebih dingin daripada biasanya” kata Lizzy White.
Awalnya beberapa peserta sempat merasa malu telanjang bersama ratusan warga lain. Namun begitu upaya pemecahan rekod ini dimulai, tampak tidak ada rasa malu lagi dari wajah para pesertanya.
“Tidak ada rasa malu, yang ada hanya kami bersenang-senang,” ucap Steve Absolom.
Penyelenggara aksi nekat ini mengatakan tantangan tersebut akan diverifikasi oleh Guinnes World Record. Tetapi mereka yakin telah mengalahkan rekod serupa yang sebelumnya dipecahkan oleh kira-kira 250 orang.
Awalnya penyelenggara memperkirakan 300 orang turut serta dalam pemecahan rekod ini, tetapi ketika hari pelaksanaan peserta makin bertambah.
Beberapa dari peserta bahkan bersedia diambil fotonya ketika telanjang sebagai bukti. Mereka bahkan merancang untuk memasang foto mereka di Facebook.

No comments:

Post a Comment