Monday 25 July 2011

lelaki tercantik didunia

 
Disebalik kecantikannya yang luar biasa,sebenarnya Nong Poy Treechada adalah seorang Lelaki yang telah melakukan pembedahan kelamin pada usia 17 tahun.

Nong poy yang lahir pada tahun 1984 ini memiliki ketinggian 171 cm,Ukuran badan: 33-24-36 dan Berat: 48 kg.Jiwa ke'wanita'annya sudah mulai dirasakan sejak Nong poy berada di bangku Sekolah Rendah lagi.Nong Poy merasakan dirinya lebih sesuai menjadi seorang perempuan berbanding lelaki.Dan Nong Poy sudah lama bermimpi untuk menjadi seorang perempuan,Tetapi jika dia berada dihadapan orang tuanya,Nong Poy masih berkelakuan seperti Anak Lelaki.Nong Poy melakukan pembedahan pada saat berumur 17 tahun.

Pada awalnya Nong Poy sangat takut melakukan pembedahan tersebut,tetapi setelah meminta nasihat dengan ramai dokter pakar,akhirnya dia memutuskan untuk melakukan pembedahan menukar jantina tersebut.Proses pembedahan itu sangat menyakitkan bagi Nong Poy.Dia mengalami kesakitan yang luar biasa,tapi demi 'cita-cita'nya menjadi seorang perempuan,dia tidak ambil peduli dengan rasa kesakitan pada saat itu.Setelah dia berubah menjadi 'perempuan’,rasa sakit itu dianggapnya sebagai berbaloi.

Dua tahun setelah melakukan pembedahan,Nong Poy berhasil memenangi Pertandingan Kecantikan ‘Miss Tiffany‘ pada saat dia berumur 19 tahun.Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi Miss International Queen (lady-boy) 2004.Dia semakin dihargai bukan semata-mata kerana prestasi di pentas dunia yang dia perolehi.Tidak seperti wanita transgender lainnya,Nong Poy tidak melakukan pembedahan plastik pada wajahnya.Dia hanya melakukan pembedahan pada anggota tubuhnya dan menukar alat kelaminnya menjadi wanita.

Oleh karena itu,dia pun ditawar sebagai Model,Bintang Iklan dan juga Pengacara di Thailand.Selain Cantik,Nong Poy juga bijak dan berbakat.Kecerdasan dan kecantikannya pada akhirnya dapat diterima dengan baik oleh masyarakat Thiland.'Nong Poy Treechada' yang nama sebenarnya 'Treechada Petcharat',dikatakan kononnya sudah bertunang dengan seorang Aktor Lelaki Thailand.
Nong poy bersama dengan tunang nya

dan ini pula gambar Nong Poy ketika waktu  kecil.....
dan berikut pula adalah video Nong Poy ketika berada di Airport,mari kita saksikan.....



sumber

2 comments:

  1. ishh...xcye laa....tgok mke dye mmg cm pompuan jeee..perfect like gurl...

    ReplyDelete
  2. Hanya setakat cantik di dunia.Tetapi akan sengsara jika berada di alam AKHIRAT kelak.Tanggungjawab sebagai seorang perempuan bayak.Tengoklah dia sampai insaf.

    ReplyDelete