Wednesday 14 September 2011

peh! katak seberat budak tadika


OMG! gller la..besar gler katak nih, dikatakan berat katak tersebut dianggarkan bersamaan dengan berat badan normal tujuh atau lapan tahun kanak-kanak.


Seorang lelaki di Gemencheh, Negeri Sembilan, mendakwa dia telah melihat katak besar seberat 20kg, berat badan normal tujuh atau lapan tahun kanak-kanak.

Lelaki itu menyaksikan tangkapan amfibia yang gergasi oleh seorang anggota suku orang asli (orang asli) di tepi sungai di daerah pergunungan, dua minggu lalu.

Gambar katak, rahsia yang diambil dengan kamera telefon bimbit, menunjukkan butiran katak, seperti kaki belakang yang setanding dengan kanak-kanak.

Menurut beliau, haiwan yang sangat besar telah ditangkap oleh masyarakat Orang Asli di tepi sungai. Kawannya terkejut apabila melihat makhluk kerana sebelum ini, beliau tidak pernah melihat katak dengan saiz yang dalam hidupnya.

Lelaki itu menambah, kawannya yang ditawarkan untuk membeli katak untuk RM500 tetapi masyarakat Orang Asli menuntut RM1, 000 dan bukannya. Sebagai rakan yang tidak mempunyai wang yang cukup dengan dia pada masa itu, beliau pulang ke rumah untuk mendapatkan lebih banyak wang.

"Apabila kawan saya pulang ke rumah masyarakat Orang Asli dengan wang itu, dia mendapati bahawa katak gergasi telah disembelih dan dimakan. Ia juga mengetahui bahawa masyarakat Orang Asli jatuh sakit selepas memakan katak dan sehingga hari ini, beliau masih terlantar di katil dan tidak dapat bergerak, "katanya.

Beliau menambah, masyarakat Orang Asli tidak membenarkan mana-mana mengambil gambar tetapi kawannya mengambil gambar katak dalam rahsia.

Imej mengejutkan menunjukkan haiwan dengan sepasang kaki belakang yang setanding dengan orang-orang yang satu kanak-kanak berusia tujuh atau lapan tahun.

No comments:

Post a Comment