Thursday 15 September 2011

disindir serangan 9/11



BUNGKUSAN polistirena burger yang dipesan Tarek Ghalayani 
mengandungi lukisan pesawat dan bangunan berkembar World 
Trade Centre di New York.




HOUSTON, Amerika Syarikat (AS) - Seorang penduduk Islam AS, Tarek Ghalayani kecewa kerana disindir berhubung peristiwa serangan pengganas ke atas AS pada 11 September 2001 semasa dia mengunjungi sebuah restoran burger yang popular di sini, lapor sebuah akhbar semalam.
Kejadian berlaku semasa Tarek memesan burger di restoran makanan segera itu ketika dia dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas menonton separuh masa pertama satu perlawanan bola sepak Amerika.
Namun, dia terkejut melihat lakaran gambar bangunan berkembar World Trade Centre (WTC) di new York dan lukisan sebuah pesawat sedang menuju ke bangunan tersebut pada bungkusan polistirena makanan burger yang dipesannya.
Turut tertera pada bungkusan itu ialah ungkapan Selamat 11 September yang merujuk kepada kemusnahan WTC selepas ia dirempuh oleh dua pesawat penumpang pada 2001.
Tarek yang bekerja berhampiran WTC pada pagi 11 September 2001 berkata, dia kecewa dan marah dengan perbuatan pekerja restoran berkenaan yang dianggapnya sebagai biadap.
Serangan itu juga dikenali sebagai peristiwa 9/11.
"Hari tersebut adalah hari yang sedih di AS yang mengorbankan hampir 3,000 penduduk negara ini dan ia bukan satu jenaka," katanya dalam satu wawancara bersama saluran televisyen tempatan, ABC 13.
Selepas kejadian itu tersebar di Internet, pemilik premis berkenaan, Ben Fullelove memecat pekerja yang bertanggungjawab melakukan perbuatan itu sebelum dia datang sendiri ke rumah Tarek di sini untuk memohon maaf. - Agensi

No comments:

Post a Comment