Tuesday 20 September 2011

1000 orang berkumpul dalam keadaan berbogel di laut mati


Mungkin ini adalah pemandangan yang sangat indah bagi sesetengah orang, 1000 orang bertelanjang bulat berkumpul dilaut mati untuk melakukan sesi pengambaran.

Kalau korang nak tau Spancer Tunick seorang lelaki keturunan Yahudi-Amerika yang merancang event aneh dan pelik ini, dan mengumpulkan 1000 orang Israel dengan umur 18-77 tahun, untuk dia jadikan model. Kegiatan ini dijaga ketat oleh pihak polis untuk mencegah para pejabat agama yang tak senang dengan kegiatan ini.



Klik gambar untuk tumbesaran, lihatkan lagi gelagat mereka ini


Pada Sabtu lepas, kira2 1000 orang berkumpul di Laut Mati untuk bergambar bogel beramai-ramai sebagai sokongan untuk memasukkan Laut Mati sebagai salah satu "7 Keajaiban Dunia". Pakar menjangkakan Laut Mati akan kering pada tahun 2050 jika tiada langkah awal dibuat. Laut Mati terkenal kerana kandungan garamnya yang tinggi sehingga manusia dapat terapung di permukaannya.


Kajian menunjukkan paras Laut Mati berkurangan sebanyak 1 meter (39 inci) setiap tahun, dan panjang pantai telah bertambah sehingga 1 kilometer di kebanyakan tempat.


Photobucket


Lihat lah berape ramai nyer org yg bingai2..


Photobucket



Photobucket

No comments:

Post a Comment